Українська (київський час)
Телефон (067) 695-98-96, (067) 402-48-09
На головну Написати лист Друк
Згорнути меню

Новини


09 Липня 2014 г.

Ціна незалежності: чи варто компанії створювати власний електронний майданчик

Великі українські компанії, услід за місцевими представництвами світових лідерів, усвідомлюють необхідність впровадження електронних закупівель. Спочатку йдеться про забезпечення прозорості закупівельного процесу. Втім аргументи економії також виходять на перший план, особливо останнім часом.

Приймаючи рішення про переведення закупівель в електронну форму, компанії варто визначитись: створювати власний електронний торговельний майданчик (ЕТМ) чи скористатися послугами незалежного оператора.

Згідно з опитуваннями, близько 30% керівників відділів закупівель віддали б перевагу проведенню тендерів через власний електронний майданчик. Такий вибір зробили, наприклад, українські компанії «Чумак», «Олімп», «Кока-Кола Бевереджіс» та багато інших. Разом із тим, створення власного майданчику – це дороге задоволення, практично недоступне, наприклад малому та середньому бізнесу. Крім того, всі репутаційні ризики, пов’язані з можливими технічними проблемами, безпекою, людським фактором, несе сам замовник ЕТМ (він же – організатор тендерів). Із переваг варто відзначити те, що при створенні власного майданчику простіше вирішити завдання інтеграції з вже існуючими у компанії ІТ-сервісами.

 

Разом із тим, очевидні й переваги співпраці з незалежними ЕТМ: за меншу вартість замовник отримує певний рівень сервісу та додаткові опції (наприклад, навчання, додатковий пошук постачальників, консультаційну підтримку). Також не варто забувати, що електронні торговельні майданчики зацікавлені в тому, аби постійно розвиватись та підвищувати якість послуг із врахуванням потреб і запитів усіх користувачів. Для компанії, в якої є інший профільний бізнес, розвиток ЕТМ навряд чи буде важливим пріоритетом.

Таким чином, для малого та середнього бізнеса вибір є очевидним. Щодо великих компаній, то їм варто звернути увагу на гібридну модель, коли торги відбуваються на власному майданчику, а інформація про них дублюється на популярному зовнішньому ЕТМ. Такий підхід дозволить розширювати перелік постачальників і отримати більше пропозицій.

<< Повернутися до списку новин