Українська (київський час)
Телефон (067) 695-98-96, (067) 402-48-09
На головну Написати лист Друк
Згорнути меню

Новини


30 Червня 2016 г.

Короткий звіт про конференцію аграрних закупівельників

 23 червня 2016 року, наш партнер - Інформаційна компанія "ПроАгро" провела II Аграрну конференцію фахівців із закупівель, яка зібрала представників найбільших українських аграрних компаній та агрохолдингів і дрібніших сільгоспкомпаній, які виступають в ролі як покупців, так і постачальників. 9 спікерів представили доповіді, в яких систематизували досвід своїх компаній, розповіли про нові методи роботи на ринку закупівель та про взаємини в ланцюжку "виробник - дистриб'ютор - закупник". Присутність в залі обох сторін процесу закупівель зумовило гостроту і професійність дискусій. Спікерам довелося відповідати на прямі та не завжди зручні запитання своїх візаві, а потім учасники конференції обмінювалися думками і відстоювали свої позиції. Нижче короткий зміст окремих, виступів, котрі запам'яталися особливо. Виступ Романа Кравця, начальника управління закупівель "Астарти-Київ", чекали багато учасників конференції. Великий агропромхолдинг з інтересами в різних галузях сільського господарства, компанія знаходиться в п'ятірці найбільших латифундистів України. "Астарта- Київ" займає 30% українського ринку сої, кожна четверта ложка цукру в країні випущена на підприємствах агропромхолдинга. Крім того, компанія досягла значних успіхів в сегментах рослинництва і поставок сировинного молока. 

У своїй доповіді "Стратегії проведення тендерів на прикладі практичного досвіду служби закупівель агропромхолдинга" Астарта- Київ "спікер систематизував накопичений досвід, сформулював базові принципи роботи фахівця із закупівель, позначив виникли при впровадженні нових електронних тендерів проблеми і запропонував шляхи їх вирішення. У відмінні результати агропромхолдинга за 2015 рік (чистий прибуток 15 млн євро!) чимала частка заслуги управління закупівель. Централізація до 80% закупівель компанії при використанні відкритих електронних торгів дала додаткову економію в розмірі $ 12 мільйонів.
ПАТ "Миронівський хлібопродукт" пройшло свій шлях по модернізації процесу закупівель від консолідації заявок на необхідні матеріали в ручному режимі, що займало багато часу і не виключало помилок, до автоматизації закупівельної діяльності, яка тепер ведеться з використанням інтелектуальних комп'ютерних програм і технологій. Про запровадження такої автоматизованої системи, детально розповів начальник управління електронних торгів та автоматизації бізнес-процесу поставок МХП Андрій Берлов. 



Він зазначив, що «Хоча електронні торги є лише частиною системи закупівель, саме вони дозволили холдингу впорядкувати всю закупівельну діяльність і отримати відчутний результат, який вимірюється не тільки економічною вигодою, а й більш, відкритими відносинами зі своїми постачальниками.» Менеджер відділу закупівель з 10-річним стажем Світлана Жаглова розкрила подробиці процесів організації закупівлі і розвитку постачальників молока в компанії "Данон". Важливою і, можливо, нової для українських переробників молока стала ідея допомоги постачальникам молочної сировини. Компанія "Данон" працює з великими фермами та сільськогосподарськими кооперативами (91-92% і 8-9% відповідно) і, щоб бути повністю впевненими в якості закуповуваного сировини реалізує Програму розвитку постачальників молока. Метою програми є підвищення прибутковості та ефективності бізнесу, реалізація положень програми вигідна як переробнику молока, так і базовому молочному господарству. "Данон Україна" вчить зробити прибутковий бізнес з сімейного фермерського господарства. Компанія залучає до консультування господарств зовнішніх і внутрішніх експертів, міжнародних фахівців і ресурсні компанії. Відмінно налагоджена комунікація між усіма учасниками процесу, що забезпечує оперативну реакцію на виникаючі проблеми.



Рідко який великий виробник продає свою продукцію кінцевому покупцеві безпосередньо - зазвичай в цьому ланцюжку задіяні ще 2-3 посередника, які оптимізують процес купівлі-продажу. Про це в своєму виступі розповів керівник відділу по роботі з агрохолдингами компанії BASF Вадим Потьомкін. При цьому наявність посередників, за його словами, часто не тільки не збільшує продажну ціну продукту, а навіть робить її нижче. Так, продукцію компанії BASF в Україні сьогодні купують 65 великих агрохолдингів - це приблизно 130 кластерів і 750 господарств. Щоб працювати з кожним із них безпосередньо, компанії необхідно було б утримувати великий штат фахівців, і це вже б збільшувало ціну. Крім того, навіть дуже великий холдинг закуповує набагато менші обсяги продукції, ніж BASF постачає своїм дистриб'юторам, а тому ціни для покупця знову ж були б вище. «Посередник між виробником і покупцем не тільки дозволяє зробити процес купівлі-продажу більш гнучким за термінами і обсягами поставок, а й забезпечує якісне, адекватне обслуговування кожного клієнта», - підкреслив В. Потьомкін. В цілому захід пройшов на дуже «високому градусі», багато учасників говорили про те, що зміст доповідей дає їм привід переглянути бізнес процеси на своїх підприємствах. Дискусії не закінчилися навіть після того як пролунав «останній дзвоник» заходи. Далі буде ....

Торговий портал Fabririkant.ua - ексклюзивний партнер заходу.

<< Повернутися до списку новин